Bandosofie.jouwweb.nl

Social Media

Welke stress speelt onder vele ouderen waardoor ze nooit vooruit zullen komen met social media?

Is het de pijn of de angst van het 'onbekende"waardoor velen hier maar liever voor bedanken? Daarom de vraag:

Welke angst speelt er bij social media?

Denk jij ook dat er grote angst bestaat onder veel mensen voor SOCIAL MEDIA?

Misschien denk je (net als ik) dat er heel veel angst bestaat voor SOCIAL MEDIA

Daarom heb ik op 30 mei 2013 de mogelijke redenen van mensen maar eens op een rijtje gezet.

 

  • mensen moeten eigen keuzes kunnen maken.
  • mensen mijden afhankelijkheid.
  • mensen willen niet uit hun confortzone geraken.
  • mensen willen eigenlijk helemaal niet werken.
  • mensen vinden alles best wanneer zij maar het laatste woord zullen hebben.
  • mensen houden uitsluitend van zichzelf en hebben een hekel aan mensen die hen pijn kunnen doen.
  • mensen weten dat ze pijn en verontrusting nooit geheel kunnen deleten.
  • mensen weten niet meer wat liefde is.
  • mensen kijken liever naar angst en stress van anderen en doen dat dan vanaf een comfortabele stoel in hun huiskamer.
  • mensen willen het liefst zelf een koning zijn.
  • mensen zijn bang voor het leven.
  • mensen willen soms helemaal niet meer leven.

 

12 Ziektebeelden

Inspiratie voor deze lijst is het beestenkwartet van kunstenaar - tekenaar Peter Vos en kinderboekenschrijver Bouke Jagt. Ja, een uitzonderlijk beestenkwartet naar het idee van Bouke Jagt, maar uiteindelijk vormgegeven en uitgegeven door Peter Vos. Ik was dus bevriend, of liever gezegd een tijdje in dienst bij de kinderboekenschrijver Bouke Jagt. Hij had een advertentie gezet in de Leeuwarder Courant waarmee hij een oproep deed voor fotografen en daar had ik dus op gereageerd. Het irriteerde Bouke destijds dat zijn naam niet meer werd genoemd op het beestenkwartet. Een mogelijke reden hiertoe zou misschien geweest kunnen zijn, zijn onaanspreekbaarheid in dronkenschap en daar is dan natuurlijk niets aan te doen geweest. Beiden staan ze echter voor mij in hoog aanzien en beiden maakten ze dan ook destijds het bekroonde kinderboek van "De Pozzeboeken"

 

 

Goed Bouke bekende mij dat hij die pozzebokken eveneens in dronkenschap had kunnen bedenken, maar God moge het hem inmiddels zeker al hebben vergeven. Hij was een mooi en bijzonder mens en een groots verhalen verteller. Van destijds een goede vriendin die uit het kleine Friese dorpje Peazens Moddergat, vernam ik later nog dat zij hem als kind ook al had meegemaakt in dit dorpje. Ze gingen altijd graag naar hem toe. Ondanks zijn uitzonderlijk voorkomen begreep hij de meeste kinderen en de kinderen begrepen hem. En zo kwam ik dus ooit eens aan in de Amsterdamse straat in de stad Leeuwarden. Hij woonde er in een pand dat kinderen voor hem hadden gekraakt vertelde hij me en ik geloof dat zonder meer. Zo nu en dan had Bouke de gewoonte gehad om de boekenzaken in Leeuwarden af te gaan lopen en om dan in de winkels te gaan vragen of zijn boeken het nog goed deden. Series die hij schreef waren bijvoorbeeld ook over Edda en Wimmie.

  1. Het onvergetelijke label-stress syndroom
  2. De migraine dubbelplus aandoening
  3. De onbeminde klaagpilaaraandoening
  4. Het onherkenbare Down-syndroom
  5. De grootheid waanzinnige neuroot
  6. De technopower-conflict stoornis
  7. Het ondergesneeuwde reflexuitvalsyndroom
  8. Het doorgeslagen rebirthing-syndroom
  9. De eigenrechtertjes-schimmel aandoening
  10. Het eigenaardige misselijkmakende stinksyndroom
  11. De bakkenvolmetgeld nihilistische aandoening
  12. Het alleswetende zwijgercomplex

Het beesten kwartet



Het Beestenkwartet, nu in gouden editie
24 februari 2009
Ter gelegenheid van de Boekenweek 2009 verschijnt het tijdloze Beestenkwartet, dat al veertig jaar in druk is, in een unieke gouden editie. Wie kent ze niet? Het Beestenkwartet, onvergetelijk vastgelegd met de magistrale pennenstreken van Peter Vos. Peter Vos tekende dit kwartet in 1970 in anderhalve week, sindsdien is het onafgebroken in druk geweest. Inmiddels zijn er meer dan 100.000 kwartetten verkocht. Ter gelegenheid van de Boekenweek verschijnt een unieke gouden editie. (De Kleine Komedie te Amsterdam organiseerde op vrijdag 13 en zaterdag 14 maart ter gelegenheid van de Boekenweek (thema Tjielp tjielp - de literaire zoo) de BoekAwake 2009, waarin het Beestenkwartet van Peter Vos een belangrijke rol speelde.)

Samenvatting

Auteur: Peter Vos en Bouke Jagt (helaas dus niet vermeld)
 

  • Nederlands
  • Harmonie
  • september 1995
Alle productspecificaties

de Sloddervos
de Mafkikker
de Kamerolifant
de Klavierleeuw
de Landrot
de Huismus
de Belhamel
de Schijtlijster
de Werkezel
de Luistervink
de Kloothommel
de Snotaap

valse voorspellers

onlangs kwam ik een link op een van mijn sites tegen over een zekere Gabriella, ze zou een van de beste voorspellers zijn en het betoverende woord Gratis was dan ook als lokkertje bedoeld.

IETS MEER HIER OVER:

Het bedrog van Psychic Helderziende Gabriella op Facebook

Een half jaar geleden waarschuwde ik voor Helderziende Gabriella, een niet bestaand medium die gratis horoscopen en readingen aanbiedt. Sinds kort is Helderziende Gabriella zeer actief op Facebook. Ze heeft diverse accounts en tracht vrienden met je te worden. Trap er niet in want Gabriella is fake. De gratis reading of horoscoop stelt niets voor en heeft tot doel je over te halen een abonnement op haar zogenaamde consulten te nemen. Wie eenmaal een machtiging voor incasso heeft afgegeven komt bijna niet meer van Gabriella af.

Gabriella maakt gebruik van foto’s van een fotomodel wiens foto’s je kunt kopen bij dit stockfotobureau. De grap is nu dat het bedrijf achter Helderziende Gabriella dat ook vertelt als je de verkoopvoorwaarden goed leest maar niemand doet dat. (hier de link naar de vertaling)

Het business model van Gabriella is gelijk aan dat van Helderziende Tara en Maria Duval. Deze niet bestaande mediums werken allen internationaal en boden ook gratis hun diensten aan. Dat lijkt heel aantrekkelijk want gratis paragnosten zijn net zo schaars als gratis stukadoors en gratis timmerlieden. Ze bestaan namelijk niet. Dat is ook logisch omdat gratis arbeid geen brood op de plank brengt. Toch trappen hele volksstammen in de valstrik van Gabriella en vragen een gratis reading aan.

Je ontvangt zonder een cent te betalen inderdaad een “persoonlijke” boodschap. Zou je die vergelijken met de persoonlijke boodschap die je buurman heeft ontvangen dan zie je geen verschil. Maar het is gratis, dus laten we daarover niet zeuren. Bovendien heeft Gabriella voldaan aan haar belofte je een gratis reading of horoscoop te geven.

De reading van Gabriella begint steevast met het opnoemen van onze positieve eigenschappen en de verzekering dat we geboren zijn voor het geluk. Ons probleem is slechts dat we de mooie kansen die ons geboden worden laten lopen omdat we ze niet zien. En dus gaat Gabriella ons helpen. Geweldig! Alleen is die hulp niet gratis. Wat krijgen we nu? Moeten we toch gaan betalen? Ja, maar wat maakt dat uit als Gabrielle ons de weg wijst naar het miljoen, een geweldige liefdesrelatie of het juiste moment waarop we ons huis kunnen verkopen. Die paar tientjes zijn we dan snel vergeten.

Ondanks alle mooie vooruitzichten ziet Gabriella ook een paar donkere wolkjes boven ons geluk hangen. We moeten uitkijken met onze gezondheid en op bepaalde data beducht zijn voor tegenslagen. Maar Gabriella loodst ons door die obstakels heen. Het enige dat ze als tegenprestatie verwacht is een automatische incasso opdracht. Wie daarop ja zegt, komt tot de schrikbarende ontdekking dat Gabriella een verbeten strijd moet leveren om ons van de ondergang te redden. Ze voorspelt wekelijks nieuwe valkuilen en ongemakken. Omdat we daar niets van hebben gemerkt mogen we Gabriella wel heel erg dankbaar zijn. Kortom, een leven zonder Helderziende Gabriella is bijkans onmogelijk.

Het blijkt niet zo eenvoudig te zijn om Gabriella juridisch aan te pakken. Het is geen oplichting omdat Gabriella een prestatie levert. Over de kwaliteit van die prestatie kunnen we van mening verschillen maar als we de verkoopvoorwaarden goed hadden gelezen dan zien we dat het hier om entertainment gaat. De enige wettelijke verplichting waar Gabriella aan moet voldoen is ons de mogelijkheid bieden om van haar af te komen. Als dat niet lukt kun je een klacht indienen bij de Consumenten Autoriteit. Maar wat je eerst moet doen is de automatische incasso stopzetten en daarvoor moet je bij je bank zijn. Ook kun je aan je bank vragen om het geld dat door Gabriella is afgeschreven terug te laten storten.

De werkwijze van Gabriella is niet nieuw en bestaat al jaren. Diverse bedrijven houden zich met deze vorm van oplichterij bezig. Hun kantoor zit dikwijls in China. Over de hele wereld hebben ze stromannen zitten die heel moeilijk zijn te lokaliseren. Van Tara, de voorganger van Gabriella, konden we het adres in Nederland wel achterhalen. Maar Tara ging en Gabriella kwam.

Paragnosten en mediums kunnen je NOOIT behoeden voor narigheid zoals Gabriella dat beweert.

Vrienden worden op Facebook met Gabriella of een ander medium dat gratis consulten aanbiedt, is vragen om beetgenomen te worden.


Bron en onderzoek Ko van Dijk

De direct marketing of multilevel gedachte

Wie kent ze niet de Tupperwair parties of de verkopers van gezond water of duurzame producten op een werkelijk zeer uitgekookte methode, die mensen aan elkaar laat binden en geld met mensen laat verbinden?

Ik zie hier dagelijks voorbeelden van.

Zo ontmoette ik verschillende bedrijven zoals: Nikken, ACN, Tom en Eduard, Sjoerd met zijn Ticket for Freedom of Dennis Rademaker met zijn Noorderzon-projecten.

Ze proberen je allemaal iets te laten geloven dat helemaal alleen voor jou bedoeld is en waar jij de gelukkige lezer van zult zijn geworden.

zie hier onder mijn laatste brief naar Dennis Rademakers, een voormalige sportman:

 

Ok, niet verkocht onder de noemer multilevel of direct marketing?

Natuurlijk niet, want die woorden zijn niet meer in de mode.
en veel teveel ontmaskerd
Ik ken toevallig het voorbeeld van ACN
en daar zie je er eveneens een treffend voorbeeld van
het is dan ook een van de allergrootste multilevel of directmarketing
bedrijven ter wereld
en erg trots waren ze  op een man die hun gedachtegoed graag wereldwijd wilde promoten

een zelfingenomen kwal van een man die zelfs president van Amerika wil
worden (Hij heet  Donald Trump, of zeg liever  maar Dagobert
Duck) Jammer voor hem was alleen dat de bekende omroeper van televisie   

David Latterman hem voor een miljoenenpubliek werkelijk  af liet gaan
Ook het voorbeeld China heb ik daar bij ACN  aangehaald gehoord als het grote
rijke  voorbeeld voor de foute multilavel of direct marketing gedachte.

( China is dan ook het rijkste land van de wereld)

Maar denk je dan  echt dat iets van deze Chinese uitgekookte manier,
een manier van duurzame waarde zal zijn? Mijn automonteur van de
Haarlemse Lieden wist me precies uit te leggen van wat de waarde van
Chinese makelarij  inhield. Hij zij me: Precies voldoende. Nee het
klopt allemaal en ze doen het allemaal zeer correct, maar geef mij
maar een meer duurzaam produkt waar ik werkelijk van op aan kan en
waar je werkelijk op kunt bouwen.

Ook denk  ik dat  Dennis  dankbaar gebruik maakt van zijn " kennis"
uit de multilevel of directmarketing gedachte en denkt waarschijnlijk,
"Niets mis mee toch?"
Maar hij vergeet dat er zo miljarden naar mensen gaat die het niet
echt nodig zullen hebben.

Kijk maar eens naar het linkedin profiel van Dennis:
Dennis Rademaker heeft vaardigheden toegevoegd: Digital Strategy,
Direct Marketing, Viral Marketing


En ja, natuurlijk Dennis is misschien ook wel afkomstig uit de
miljonairsclub van Tom en Eduard, 2 muziekanten die al heel erg lang
hun hart verpand hebben aan het geld i.p.v. werkelijk integere kunst
in de muziek. Ik heb ze hier al eens over aangesproken, maar als ik
hier over begin verstaan ze geen Nederlands meer.
Maar de Belgische eigenaar die in Den Haag hun Spa winkel over had
genomen, wond er gelukkig geen doekjes omheen en vertelde me precies
van wat ze werkelijk nu aan het doen waren en dat stoorde hem in hoge
mate. Hij wilde dan ook niet meewerken aan hun zo geliefde life
praktijkvoorbeelden. Misschien hadden ze beter dat hele succesverhaal
weg kunnen laten, maar ja, het verkoopt natuurlijk wel lekker wanneer
je het verhaal kunt vertellen van straat arm naar stinkend rijk en
bakken vol met geld.

vriendelijke groet van Hans

Maak jouw eigen website met JouwWeb