bijzondere klanken uit mijn verleden

Vaak ging ik op zoek naar bijzondere klanken en dat heb ik mijn hele leven al willen doen. Dit nummer bijvoorbeeld, ik heb er nog nooit iets van kunnen verstaan, maar het heeft me altijd aangesproken, zeker al meer dan 25 jaar

special sounds from my past

Often I went in search of unusual sounds and I wanted to do my whole life. This number example, I've never anything to understand, but it has always appealed to me, especially for more than 25 years

 

Waarom ik hier van onder de indruk ben weet ik ook niet, maar ook hier voel ik iets in me gaan bewegen

Why I'm impressed I do not know, but here I feel something inside me to move

Ik begrijp het echt niet waarom ik het zo leuk vind om gewoon naar een bewegende vrouw te kijken en dat ik dan zelfs het liefs mee zal willen spelen of zingen

I really don't understand why I find it so nice to just moving to a woman to look and then I even love them will want to play or sing

Dansen op straat doet iets met mensen

Dancing in the street doing something with people

Kijk naar de clip en zie een jonge man die je helemaal weg ziet gaan in muziek. Ik vind het bijzonder dat  een zelfde thema aangehouden kan worden terwijl er zo'n rijkdom aan veriaties ingeslagen worden. En het ritme en melodie blijven doorgaan en je gaat een verhaal aan met de muziek die ergens bovenuit zal kunnnen gaan steken.

Watch the clip and see a young man you see go away completely in music. I find it unusual that a similar theme can be maintained while such a wealth of Veria tions are smashed. And the rhythm and melody and you're going to continue a story with the music somewhere above it will go kunnnen stabbing.

mooi is het om te zien hoe muziekanten met hun ogen communiceren

beautiful it is to see how musicians communicate with their eyes

 

Giovanni Paisiello Il barbiere di Sivigla

Opera kan mooi zijn en vormt zeker een bijzondere uitdrukkingsvorm, waarin tekst, muziek, beeld en beweging allen vaak aandacht zullen krijgen. Helaas spreekt niet iedere vertaling mij aan, maar men kan er in geval meer kenbaar mee maken dan slechts maar met 1 vorm van kunst.

Giovanni Paisiello Barber of  Sivigla
Opera can be beautiful and is definitely a special form of expression, in which text, music, image and movement often all attention on. Unfortunately, not every translation speaks to me, but you can make it known in case more than just but one form of art.



1.1

1.2

1.3

1.4

 2.1

2.2

2.3



eerdere uitvoeringen maskers  /  earlier embodiments masks

   



 

 

 

 

 

Met de opera van de barbier zijn we de straat op gegaan

Hieronder een afbeelding voor het ontwerp van de straatopera die we in Nederland met stichting DWARF op straat brachten.

Het romantische verhaaltje van de rijke graaf Almaviva die zich vermomd als `Lindoro` om het werkelijke hart te willen roven van de vrouw die hij zo bemint.

Hier uitgebeeld door Annelene Lintelo in een `sinterklaas surprise`.

Het romantische verhaaltje van de rijke graaf Almaviva die zich vermomd als `Lindoro` om het werkelijke hart te willen roven van de vrouw die hij zo bemint.

Hier uitgebeeld door Hans de Groot in een schilderij dat later in de voorstelling is gebruikt.

Hier het schilderij gebruikt in de familie voorstelling met poppen en verklede mensen die door Nederland is opgetreden. Op de foto ziet u  in `de poppenkast` acteur/ontwerper Hans de Groot (als Lindoro), Annelene Schumacher (als Rosina), een pop van Rosina (gemaakt door vormgeefster Leni Lintelo) en voor de poppenkast: de acteur en regisseur Peter Lintelo (als Dokter Bartelo)

Voorstelling in Apeldoorn - acteurs Peter van der Drift (als de Barbier) en Peter Lintelo (als dokter Bartelo) in het toneelbeeld van Leni Lintelo  en Hans de Groot

Het ontwerp met dank aan de echte barbier `Figaro Pasqualle`uit Amsterdam, als een echte `Figaro` netwerkbemiddelaar bracht hij me in contact met

Frans Roth (oprichter van het Piccolo Theater) iemand die tevens de bevriende vertaler van de Italiaanse Dario Fo bleek te zijn.

Eveneens met dank aan Opera Forum uit Enschede, die de bereidwilligheid heeft gegeven om hun repitities van de opera De barbier bij te kunnen wonen.

Het geschetste personage uit de `Barbiere di Siviglia`: Figaro - tekening van Hans de Groot

Het geschetste personage uit de `Barbiere di Siviglia`: Rosina - tekening van Hans de Groot

Het geschetste personage uit de `Barbiere di Siviglia`: Rosina - tekening van Hans de Groot

Het geschetste personage uit de `Barbiere di Siviglia`: dokter Bartelo - tekening van Hans de Groot

Het geschetste personage uit de `Barbiere di Siviglia`: muziekleraar van Rosina - Basilio - tekening van Hans de Groot

Het geschetste personage uit de `Barbiere di Siviglia`: de Rechter - tekening van Hans de Groot

Het geschetste personage uit de `Barbiere di Siviglia`: de politie-agent - tekening van Hans de Groot

Het geschetste personage uit de `Barbiere di Siviglia`: bediende van dokter Bartelo- JEUGD - tekening van Hans de Groot

Het geschetste personage uit de `Barbiere di Siviglia`: bediende van dokter Bartelo-WAKKER - tekening van Hans de Groot

Inhoudelijke schets over het verhaal van `Barbiere di Siviglia`: `GELD ALS DE BEDRIEGELIJKE VERLEIDER` - tekening van Hans de Groot

De succesvolle voorstelling van de barbier op straat: acteurs Pieter van der Drift (als barbier) en Peter Lintelo (als dokter Bartelo) in de stad Deventer / Fotografie: Rene Gerars

De succesvolle voorstelling van de barbier op straat: acteurs Peter Lintelo (als dokter Bartelo) en Pieter van der Drift (als barbier)  in de stad Deventer / Fotografie: Rene Gerars

De succesvolle voorstelling van de barbier op straat: acteurs Pieter van der Drift (als barbier) en Peter Lintelo (als de jaloerse dokter Bartelo)  in de stad Deventer / Fotografie: Rene Gerars

Tevens in de poppenkast: poppen van Leni Lintelo in de personages WAKKER  en JEUGD

 Leraar Basilio en leerling Rosina, uitgedrukt in een schilderij van Hans de Groot ( in de voorstelling gebruikt)

Rosina, uitgedrukt in een schilderij van Hans de Groot ( in de voorstelling gebruikt)

 

 

 

 

Zomaar wat gerommel ter vermaak

Spelen en mezelf vermaken is niet zo moeilijk voor mij. Meer van belang vind ik om over te zullen komen zoals ik wil of zoals ik misschien wel ben en dan iets toe kan voegen van wat iemand nog niet wist. Maar ja, alles is natuurlijk al lang eens gedaan en uitgeprobeerd. Dus blijft er alleen iets over tot eigen vermaak waar ik mezelf zo af en toe mee tevreden kan stellen.

Just some rumbling for entertainment

Play and enjoy myself is not so hard for me. More important I think to transfer will come as I wanted or maybe as I like to be and then can add what someone did not know anything. But yes, everything has done before and is tried already. So there remains only something about to own amusement to make satisfied.

gitaar / mondharmonica

keyboardtoy